Panssarimuseo sijaitsee osoitteessa

Bussi numero 5 kulkee museon pääportin läheisyydestä, aikataulut ja reitit löydät täältä.

Parolan juna-asemalta on meille matkaa noin 1 km Parolannummen suuntaan. Hämeenlinnan juna-asemalta pääset helpoiten bussilla numero 5, joka lähtee suoraan asemalta.

Helsingistä on matkaa noin 110 km ja Tampereelta noin 70 km.

Tarkemman opastuksen saat tarvittaessa

sähköpostitse toimisto@panssarimuseo.fi
tai puhelimitse 040 568 1186.

Uutisia

Yksi Panssarimuseon ainutlaatuisista näyttelyesineistä, panssarijuna, on kunnostuksen alla parhaillaan. Työn arvoitu valmistumisaika katoksineen kaikkineen on vuoden 2025 kesä. Juna on nähtävissä koko kunnostusprojektin ajan ja yleisöllä on myös tilaisuus seurata projektin etenemistä museovierailun yhteydessä. Tämä rautatiehistoriallisestikin arvokas kokonaisuus pitää sisällään kaikki Suomessa säilyneet panssarijunien osat, vanhin vaunu on vuodelta 1915 ja ”tuorein” vuodelta 1937, Tk 3 -veturi on vuodelta 1943. Juna tullaan kunnostustyön myötä maalaamaan ja varustamaan jatkosodan aikaiseen rautatieilmatorjuntapatterin asuun.